Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia od 01.06.2025
Powiatowy Urząd Pracy w Ostrowie Wielkopolskim informuje, iż z dniem 1 czerwca 2025r. wejdzie w życie nowa ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U.z 2025 poz. 620), która zastąpi aktualnie obowiązującą ustawę o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Ww. ustawa wprowadza m.in. nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).
W art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określono, że oferty pracy do ePracy OBOWIĄZKOWO zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj.:
1) organy władzy publicznej;
2) organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
3) podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
4) podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
5) podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Ponadto informujemy, że:
- ofertę pracy będzie można zgłaszać, tak jak dotychczas, przez stronę praca.gov.pl, a pracownik urzędu udzieli pomocy w założeniu indywidulanego konta pracodawcy na stronie praca.gov.pl i w złożeniu oferty pracy
- zostanie uruchomiona możliwość automatycznego parowania oferty pracy z CV kandydata, spełniającego jej wymagania
- będzie możliwość złożenia oferty pracy do kilku wybranych urzędów i wybranie jednego, wiodącego